De Trekdijk

De gemeente heeft grond aan gekocht bij de Trekdijk in Nieuwland om daar een bedrijventerrein te ontwikkelen. De bewoners zijn hier fel op tegen.

18 november 2019

Trekdijk

Foto: Leo

Wij betreuren het ten zeerste dat er donderdag in de raad geen meerderheid was voor scenario 1 van de werkgroep Trekdijk.

PZC: "Statenfractie SP vreest voor debacle bedrijventerrein Trekdijk bij Nieuwland"

MIDDELBURG - Het plan voor een bedrijventerrein aan de Trekdijk bij Nieuw- en Sint Joosland dreigt een debacle te worden, vreest de Statenfractie van de SP.

12 maart 2018

Hou Nieuw- en St. Joosland leefbaar! Hang de poster op

Foto: SP

Het verzet tegen de ontwikkeling van de Trekdijk groeit. De SP heeft een poster ontworpen zodat mensen zich zichtbaar kunnen uitspreken tegen het plan om de Trekdijk te ontwikkelen als bedrijventerrein. Inmiddels zijn al ruim 500 posters uitgedeeld. De poster kunt u hier downloaden en achter uw raam hangen, of op een andere zichtbare plek.

8 maart 2018

Duidelijkheid over Trekdijk tijdens lijsttrekkersdebat

Foto: SP

Het debat van de dorpsvereniging Nieuw- en Sint Joosland leverde over twee zaken duidelijkheid op: enerzijds de toezegging van gemeente Vlissingen dat zij het zware vrachtverkeer dat van het Sloegebied komt aan gaan pakken. Anderzijds de enorme kokervisie van de coalitie die ten koste van de inwoners van Nieuwland een bedrijventerrein wil ontwikkelen.

4 maart 2018

Nieuwland en SP samen in verzet tegen Trekdijk

Foto: SP

Ondanks de kou en sneeuw stroomde de kleine zaal van Durps'uus op d'n oek in Nieuw- en Sint Joosland zaterdagochtend 3 maart vol met dorpsbewoners en inwoners van de nabij gelegen wijk Mortiere. Het doel van de door SP Middelburg georganiseerde bijeenkomst was om met elkaar te bespreken of en hoe we de komst van een bedrijventerrein aan de Trekdijk nog kunnen tegenhouden.

25 februari 2018

SP Middelburg in gesprek over de Trekdijk

De SP fractie heeft in de gemeenteraad veel gesproken over de Trekdijk. Raadslid Inge Tupanwel: "Ook het contact met de dorpsvereniging en de werkgroep Trekdijk is voor ons belangrijk geweest. Maar nu nodigen we alle bewoners van Nieuw en Sint Joosland, Welsinge en de Mortiere uit om met ons van gedachten te wisselen, want we zijn dringend op zoek naar goede alternatieven waarvoor een breed draagvlak is".

PZC: SP Middelburg vraagt onderzoek naar haalbaarheid landgoederen aan Trekdijk

NIEUW- EN SINT JOOSLAND -  Als de Trekdijk in Nieuw- en Sint Joosland geen bedrijventerrein wordt maar slechts de landbouwwaarde opbrengt, loopt de gemeente Middelburg bijna zeven miljoen euro mis. De SP wil daarom op zoek naar andere bestemmingen voor het stuk grond langs de A58.

12 juni 2017

Coalitie rekent zich rijk met Trekdijk

Als het aan de meerderheid van de gemeenteraad ligt komt er een bedrijventerrein op de Trekdijk bij Nieuw- en Sint Joosland. Een onderzoek dat de gemeente heeft laten uitvoeren zou uitwijzen dat er behoefte is aan een nieuw bedrijventerrein in de gemeente Middelburg. Diverse op Arnestein gevestigde ondernemers zouden hebben aangegeven uit te willen breiden en/of te willen verhuizen naar de Trekdijk. Wie die ondernemers zijn, is niet duidelijk. Nog minder staat vast of zij zich ook daadwerkelijk op dat, door ons college zo gewenste, nieuwe bedrijventerrein zullen vestigen.