Duidelijkheid over Trekdijk tijdens lijsttrekkersdebat

8 maart 2018

Duidelijkheid over Trekdijk tijdens lijsttrekkersdebat

Foto: SP

Het debat van de dorpsvereniging Nieuw- en Sint Joosland leverde over twee zaken duidelijkheid op: enerzijds de toezegging van gemeente Vlissingen dat zij het zware vrachtverkeer dat van het Sloegebied komt aan gaan pakken. Anderzijds de enorme kokervisie van de coalitie die ten koste van de inwoners van Nieuwland een bedrijventerrein wil ontwikkelen.

Doof voor de emotionele oproepen uit de zaal dat Nieuwlanders hier nooit over is gevraagd en nooit om hebben gevraagd. Doof voor de steekhoudende argumenten van de werkgroep Trekdijk en doof voor de roep om te zoeken naar alternatieven van SP raadslid Petroesjka Sterk.

Zij betoogde: "Bouw Nieuw- en Sint Joosland niet in, de leefomgeving is al voldoende verstierd door lawaai, stank en licht. Er is gewoon een grens en die is nu bereikt. Luister nu eens naar de inwoners. Waarom blijft het college zo rechtlijnig? Zoek nu serieus naar alternatieven!"

De PvdA zegt alles te doen voor werkgelegenheid maar die zal er nauwelijks komen. Terwijl dit plan ten koste gaat van de gezondheid. Het CDA zegt dat er behoefte is, maar kan dit niet hard maken. De SGP zegt je moet omzien naar elkaar, er is meer dan de Trekdijk.

Maar voor de inwoners is er maar 1 onderwerp dat speelt en dat is het behoud van de Trekdijk. Want als de bedrijven komen, zullen de mensen wegtrekken, ook de jonge gezinnen. Daarmee sloop je het fundament weg onder de voorzieningen als de school en de bakker, het buurthuis en alle activiteiten. De leefbaarheid verdwijnt.  De SP zal dit nooit laten gebeuren!