Nieuwland en SP samen in verzet tegen Trekdijk

4 maart 2018

Nieuwland en SP samen in verzet tegen Trekdijk

Foto: SP

Ondanks de kou en sneeuw stroomde de kleine zaal van Durps'uus op d'n oek in Nieuw- en Sint Joosland zaterdagochtend 3 maart vol met dorpsbewoners en inwoners van de nabij gelegen wijk Mortiere. Het doel van de door SP Middelburg georganiseerde bijeenkomst was om met elkaar te bespreken of en hoe we de komst van een bedrijventerrein aan de Trekdijk nog kunnen tegenhouden.

Na een bak koffie en inleiding van raadslid Inge Tupanwel trok een club
enthousiaste en strijdlustige mensen naar de Trekdijk. Daar aangekomen konden we met elkaar maar tot één conclusie komen: ‘wat zonde als dit gebied verloren gaat aan industrieterrein!’ Gevolgd door de vraag: ‘Maar wat is het alternatief, en als we al dat hebben, hoe krijgen we een meerderheid van de gemeenteraad achter het idee om dat serieus te onderzoeken?’.

Wat dat betreft was deze ochtend een geslaagd begin. Duidelijk bleek dat niemand van de aanwezigen op een bedrijventerrein aan de Trekdijk zit te wachten. En klonk de roep om in verzet te blijven en de moed niet te laten zakken.

De SP-fractie wil graag een vervolg geven aan de bijeenkomst om verder te zoeken naar alternatieven. We vragen iedereen die een goed idee heeft om dit te laten weten aan de SP.