De Faam: Het woord aan lijsttrekker Peter van Hekken

1 februari 2006

De Faam: Het woord aan lijsttrekker Peter van Hekken

Er kan veel gebeuren in een jaar! Ik was al een aantal jaren lid van de SP maar had geen plannen om me te gaan bemoeien met de gemeentelijke politiek.

Ongeveer een jaar geleden werd ik, samen met een aantal anderen benaderd, om de SP Middelburg nieuw leven in te blazen en vanaf dat moment is het allemaal erg snel gegaan. We hebben een goede, gemengde groep mensen die bereid is er voor te gaan en er van overtuigd is dat in Middelburg de bakens verzet moeten worden. Want dat is hard nodig!

Met de beruchte kwaliteitsatlas in de rechterhand lijken onze bestuurders enkel nog te kunnen denken aan prestigeprojecten die de stad op de kaart moeten zetten en groei van onze stad naar 56.000 inwoners in 2030. Wij hebben daar grote moeite mee.

Het stadskantoor, kil opgetrokken naast het kanaal als zogenaamde brug tussen Zuid en de rest van Middelburg is niet echt een toonbeeld van vriendelijkheid en toegankelijkheid en kostte natuurlijk aanmerkelijk meer dan vooraf beraamd. De rest van de invulling van het stationsgebied lijkt voorlopig niet veel meer te zijn dan loze beloftes van projectontwikkelaars.

Het A-theater is tot op heden een groot fiasco en zal, in welke uitvoering dan ook, een hoop geld kosten (de perikelen rond het A-theater hebben Middelburg inmiddels wel op de kaart gezet, maar of dit de bedoeling was?). Van ons hoeft het allemaal niet zo groots.

Van ons hoeft Middelburg niet zo nodig op de kaart. De mensen in Groningen hoeven niet over Middelburg te praten; de mensen in Middelburg moeten over Middelburg praten!

Wat willen wij dan wel? Wij willen een leuke, gezellige stad, waar het voor iedereen fijn wonen is. Een stad met betaalbare woonruimte voor iedereen, veel (kleinschalige) voorzieningen, een goed jeugd - en ouderenbeleid en een sociaal vangnet voor iedereen die dat (tijdelijk) nodig heeft. Een stad die mensen prikkelt om zich te ontwikkelen op welk gebied dan ook en aanzet om mee te bouwen aan een solidaire samenleving.

Een beter Nederland begint in Middelburg!

Op de website www.middelburg.sp.nl kunt u lezen hoe wij denken een ander te kunnen realiseren.

Peter van Hekken
Lijsttrekker SP Middelburg