Stralend nieuws
1 september 2010
Stralend nieuws
De laatste tijd, als ik mijn post uit de brievenbus pak, zet ik mijn trendy zonnebril. Noodgedwongen want vaak komt de oogverblindende schittering me al van verre tegemoet. Er ligt dan zo'n ongevraagde glossy op me te wachten. Vol kleur en met volgens de zender zeer belangrijke informatie. Zelfs Delta heeft zo'n blad dat zich tussen mijn post heeft gemoffeld. Meestal pak hem daar dan voorzichtig met ovenwanten tussenuit en dan hupla, rechtstreeks bij het oud papier. Daar mag hij dan verder schitteren.
Het is een kostbaar verschijnsel van de privatisering en marktwerking van de nutsbedrijven. Met PR en communicatiestrategien probeert men de concurrentie voor te blijven. Zal ook wel eens werken maar bij mij rijst dan de vraag: wie betaalt dat?
Juist U en ik!! En ik wil helemaal geen glossy, ik wil gewoon energie. Niet meer en niks minder. Ben erg benieuwd naar het PR- en communicatiebudget van onze provinciale energieleverancier. Zou het alsjeblieft niet wat minder kunnen, iets wat wat minder pijn doet aan de ogen en aan de portemonnee? Toch gewoon een schoenmaker die zich bij zijn leest houdt?
Misschien is het toch een idee om een geen-glossy-register aan te leggen?