SP start enquête onder huurders

9 oktober 2015

SP start enquête onder huurders

Foto: SP Middelburg

Zoals iedereen inmiddels heeft kunnen lezen of aan den lijve heeft ervaren is het de SP – ondanks alle actie en de vele bezwaren – niet gelukt om de huurverhoging voor dit jaar te voorkomen. Maar wij geven de strijd niet op!

huursector. Hij toonde zich weinig betrokken, luisterde geduldig naar ons betoog, maar ontkende gewoon dat de huren te hoog zijn.

Om te voorkomen dat de Middelburgse huurders van Woongoed volgend jaar weer met een nieuwe huurverhoging geconfronteerd worden zetten wij de actie Huur te Duur voort. Op dit moment werkt een groep vrijwilligers aan het opstellen van een enquête. Met deze enquête willen we zichtbaar maken welke gevolgen de steeds maar stijgende woonlasten hebben voor de huurders. Het is de bedoeling dat we binnenkort bij huurders van Woongoed een enquêteformulier afgeven om dit enkele dagen later weer op te halen.

De uitkomsten van de enquête zullen we verwerken en aan Woongoed presenteren, zodat duidelijk wordt wat de huurverhogingen teweegbrengen. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) publiceerde deze zomer een rapport waaruit blijkt dat de mensen met het laagste inkomen het meeste geld kwijt zijn aan huur en energiekosten. De woonlasten bedragen bij mensen met een laag inkomen gemiddeld 39 procent, terwijl dit in de hoogste inkomensgroep 24 procent is! Alle reden dus om ons te blijven verzetten en ervoor te zorgen dat Woongoed niet alleen de landelijke cijfers van het CBS leest, maar ook zicht krijgt op de Middelburgse situatie.

U begrijpt dat het bezorgen en ophalen van de enquête-
formulieren weer een enorme klus zal worden, daarom vragen wij uw hulp hierbij. Concreet komt het erop neer dat u enquêteformulieren afgeeft en weer ophaalt bij huurders bij u in de buurt. Wij zorgen voor een adressen-lijst waar de enquêtes bezorgd moeten worden.

Wilt u ons helpen? Stuur dan even een e­mail naar: ingetupanwel@gmail.com of bel haar via: 06­21426280.

Op basis van het aantal helpers maken we een planning voor het bezorgen en ophalen van de enquêtes.