In gesprek over lokale politiek

11 maart 2014

In gesprek over lokale politiek

Maandag 10 maart was Petroesjka Sterk namens de SP aanwezig tijdens een politieke avond georganiseerd door Resto van Harte.

Raadskandidaten van alle politieke partijen waren uitgenodigd om zich onder de gasten te mengen en met hen te spreken over lokale politiek.

Tussen de gerechten door werd er een quiz gespeeld met algemene politieke vragen, stellingname van de politiek gevraagd over o.a. cameratoezicht,de participatiesamenleving en tegenprestatie voor een uitkering.

De aanwezige gasten waren het roerend met de SP eens dat blauw op straat nooit vervangen kan worden door camera´s, er al volop geparticipeerd wordt en men dit vrijwilligerswerk niet vanuit de overheid op kan leggen ter vervanging van volwaardig werk en dat een tegenprestatie vaak zinloos is of werkverdringing.

Tijdens het laatste onderdeel waren de bewoners aan zet, zij konden onderwerpen opschrijven en tijdens een discussie inbrengen gingen.

Het vaker laten rijden van de buurtbus, het ontbreken van bankjes op de route en in winkelcentra, het naar elkaar wijzen voor het opruimen van rommel door gemeente en Woongoed, de verwaarloosde brandgangen en de verkeersveiligheid voor fietsers voor het winkelcentrum in Zuid zijn wat de bewoners betreft punten die vragen om een snelle aanpak. Het laatste punt is al enkele jaren geleden aangekaart op een wijktafel, kennelijk is daar tot op heden door de raad nog geen actie op ondernomen.