SP Middelburg deelt Valentijnshartjes uit

10 februari 2014

SP Middelburg deelt Valentijnshartjes uit

In de week van 10 t/m 14 februari gaat de SP Middelburg de harten van de Middelburgers veroveren door hen te trakteren op Valentijnshartjes met een boodschap.

“De boodschap luidt: “hebben wij een date 19 maart?”, vertelt lijsttrekker Jeroen van Dijen. “Door het uitdelen van de hartjes hopen we zoveel mogelijk mensen tijdens de gemeenteraadsverkiezing naar de stembus te krijgen. Stemmen is altijd belangrijk, maar nu zeker. Nooit eerder speelde de gemeentelijke politiek zo’n belangrijke rol.”

“Den Haag legt allerlei taken, zoals de jeugdzorg en WMO bij de gemeente neer, terwijl er nauwelijks geld bijgegeven wordt. Wij zijn niet tegen decentralisatie, integendeel, de SP pleit voor korte lijnen en transparante processen, maar dan moet er wel geld vrijgemaakt worden. En omdat er nu eenmaal geen zak geld bij het takenpakket geleverd wordt, is het straks vooral een kwestie van kiezen.

"Kies je bijvoorbeeld voor dure prestigeprojecten als het uitbreiden van een theater, of besteed je het beschikbare geld aan de bestrijding van kinderarmoede? Voor de SP is het simpel: wij kiezen voor mensen en staan voor een ruimhartig beleid als het gaat om kwetsbare mensen. En dat doen we niet alleen rond Valentijnsdag, dat doen we dag in dag uit. Welke keuzes de gemeente uiteindelijk gaat maken, bepaalt de kiezer door zijn stem uit te brengen. Vandaar onze oproep “Hebben wij een date 19 maart?”.

De vrijwilligers van de SP starten de actie maandag 10 februari om 17.00 uur bij het winkelcentrum in Dauwendeale, dinsdag delen zij hartjes uit in de Veersche Poort , woensdag bij het winkelcentrum in Middelburg Zuid en tot slot staan zij donderdag bij het winkelcentrum in de Stromenwijk.