Hartverwarmende reacties op Valentijnsactie

18 februari 2014

Hartverwarmende reacties op Valentijnsactie

“Hebben wij een date op 19 maart?” Met die vraag spraken de vrijwilligers van de SP Middelburg in de week van Valentijnsdag ruim duizend inwoners van de gemeente aan. De Valentijnshartjes die daarbij uitgedeeld werden, deed menig Middelburger het slechte weer vergeten en leverden goede gesprekken en leuke reacties op.

Lijsttrekker Jeroen van Dijen kijkt terug op een zeer geslaagd begin van de campagne. “Vijf dagen achtereen deelden we de Valentijnsharten uit, in weer en wind en soms in de stromende regen. De reacties die hierop volgden waren hartverwarmend. Mensen waarderen het dat je, ondanks het slechte weer, op straat te vinden bent en het gesprek aangaat. Zo’n Valentijnshartje helpt daar natuurlijk bij, maar het gaat toch vooral om wat je als partij te melden hebt en nog belangrijker: dat je het niet alleen bij beloftes houdt. Met name daar zijn mensen bang voor.”

“Velen zijn teleurgesteld in de politiek en geloven niet dat het nog wat uitmaakt of ze wel of niet gaan stemmen. Terwijl het juist nu zo belangrijk is om als inwoner je invloed te laten gelden. Wie stemt bepaalt mede wat er straks in de gemeenteraad gebeurt. En wij als SP staan voor een 100% sociaal Middelburg. Een gemeente waarin we hart voor elkaar hebben. Sociaal beleid is gewoon een kwestie van kiezen. Dure prestigeprojecten of resultaatgerichte armoedebestrijding, nieuw industriegebied, of investeren in betaalbare woningen? Wij vinden dat de lusten en lasten eerlijker verdeeld moeten worden en dat zullen we niet alleen tijdens de campagne uitdragen, maar straks zeker ook in de gemeenteraad.”

Kijk voor meer foto's op de Facebook-pagina van SP Middelburg