Eerste lijsttrekkersdebat is een feit

21 februari 2014

Eerste lijsttrekkersdebat is een feit

De wijkvereniging Griffioen had alle lijsttrekkers van politieke partijen uitgenodigd voor een debat over burgerparticipatie en de wijk.

Lijsttrekker Jeroen van Dijen was namens de SP aanwezig: "Het toverwoord van vanavond lijkt burgerparticipatie en als mensen zelf met een idee naar de gemeente komen is dat hartstikke goed, maar dit mag nooit leiden tot bezuinigingen op taken die de gemeente tot nu deed."

Met de lijsttrekker en huidig wethouder van de VVD, Chris Simons, ging Van Dijen in debat over de Cleene Hooge. "De Cleene Hooge is een uniek Walchers landschap door de kreekruggen en poelgronden, daar blijf je met je poten van af!"

Aan het eind mochten de lijsttrekkers nog eens duidelijk maken waarom de aanwezigen vooral op hun partij mesten stemmen: "De SP gaat voor een 100% sociaal beleid, waarbij we een vuist maken tegen de enorme bezuinigingen van het afbraakkabinet van VVD en PvdA, maak daarom van je stemkaart een rode kaart en stem SP op 19 maart!"