Opknappen edelstenenbuurt vordert gestaag

6 juli 2013

Opknappen edelstenenbuurt vordert gestaag

Dinsdag 25 juni waren de bewoners van de Edelstenenbuurt uitgenodigd om de proefwoning te bekijken waarin de renovaties te zien zijn. Deze renovaties worden uitgevoerd omdat de afdeling met haar rapport misstanden had aangekaart rond vocht en ventilatieproblemen waardoor er structureel sprake was van houtrot en schimmel.

Bewonersavond over de renovatie van de Edelstenenbuurt

De proefwoning zag er prachtig uit: De deur, de ramen en de kozijnen worden vervangen door kunstof exemplaren. Dit op verzoek van veel bewoners. Ook de woningbouwvereniging kwam uiteindelijk tot de conclusie dat totale renovatie slimmer was dan lapwerk: het repareren van het houtrot en het schilderwerk zou duurder worden dan het vervangen van de kozijnen, deuren en ramen vertelde de opzichter.

Bewoners waren zeer tevreden: "Met behulp van jullie rapport en de vervolg gesprekken hebben we het maximale bereikt!" Ook bestuurder Petrie Peijnenborg is tevreden: "We komen elke dag tevreden bewoners tegen, de buurt knapt op en de sfeer verbeterd"

Onze afdeling is trots op het resultaat. Afdelingssecretaris Leo Ton: "Het heeft veel tijd en energie gekost maar dat we een hele buurt zo hebben kunnen helpen om beter te kunnen wonen, maakt het de moeite waard."We wensen namens de hele afdeling de woningcorporatie en het bouwbedrijf veel sterkte bij de planning en uitvoering en de bewoners veel woongeluk.