Opnieuw grote landelijke zorgmanifestatie

10 juni 2013

Opnieuw grote landelijke zorgmanifestatie

Zaterdag 8 juni was de tweede grote thuiszorgdemonstratie, dit keer in het Oosterpark in Amsterdam. Leden van afdeling Middelburg waren daar aanwezig om alle medewerkers in de thuiszorg te steunen.

Landelijke demonstratie Thuiszorg op 8 juni

De optocht naar het Oosterpark maakte veel indruk op voorbijgangers en natuurlijk werd hen uitgelegd dat de plannen van het kabinet om 40.000 banen in de thuiszorg weg te bezuinigen desastreuze gevolgen hebben voor de cliënten. Zoals één van de demonstranten het verwoordde: "Ik heb cliënten die tegen me zeggen dat ze kennelijk te oud zijn om nog zorg te krijgen."

Dit keer leek die boodschap toch beter aangekomen bij de aanwezige politici. Velen gaven na gesprekken met de thuiszorgmedewerkers en cliënten aan dat ze tijdens het debat in de Tweede Kamer voor het behoud van de thuiszorg zouden pleiten.

Laten we hopen dat deze acties in ieder geval leidden tot een meerderheid in de Eerste Kamer die de plannen van het kabinet verwerpt. Voor iedereen uit Middelburg was het een lange reis maar het was wederom zeer de moeite waard!