Feestelijke start werkzaamheden Edelstenenbuurt

21 mei 2013

Feestelijke start werkzaamheden Edelstenenbuurt

Vanmorgen heeft SP Middelburg de bewoners van de Edelstenenbuurt getrakteerd op een kopje koffie met cake in de muziektent op het Parelplein.

Koffie en cake tijdens feestelijke start werkzaamheden

Op deze dag is officieel door Woongoed begonnen met de opknapwerkzaamheden van de Edelstenenbuurt. Aanleiding voor de renovatie is het rapport dat de SP een jaar geleden schreef: "Edelstenenbuurt, een juweel zonder glans".

Bestuurslid Jeroen van Dijen: "Het rapport was een heldere opsomming van klachten over schimmel en tocht, het negeren van klachten, het ontbreken van eenduidige informatie, achterstallig onderhoud en onrust over de asbestdakbedekking. Buurtbewoners voelden zich met dit rapport achter de hand eindelijk serieus genomen, er zaten mensen bij die al 20 jaar aan de bel hadden getrokken."

SP in gesprek met wijkbewoners

"Op straat hoorden we van mensen, die in de krant over ons rapport hadden gelezen, dat zij vanwege het achterstallig onderhoud en het feit dat er niets aan werd gedaan waren verhuisd. Bewoners zijn dan ook blij dat de oorzaak wordt aangepakt. Eigenlijk was het vandaag te koud om buiten koffie te komen drinken, maar de mensen die langs kwamen weten dat ze ook in de regen op ons kunnen rekenen."