Eerste woningen Edelstenenbuurt aangepakt

25 april 2013

Eerste woningen Edelstenenbuurt aangepakt

De Middelburgse SP-afdeling heeft samen met de bewoners van de Edelstenenbuurt gestreden voor het aanpakken van het achterstallig onderhoud en vochtproblemen in de woningen. Woongoed beloofde aan de slag te gaan en heeft de afgelopen periode 4 woningen aangepast als proef.

Maandagmiddag 22 april waren twee van de proefwoningen in de Edelstenenbuurt opengesteld voor bewoners.

Zo konden zij een kijkje nemen en de ervaringen horen van de buurtbewoners die, dankzij de aanpassingen, een betere ventilatie en isolatie hebben waardoor lekkages, schimmel en condens verholpen zijn. Daarnaast is ook de asbesthoudende dakbedekking vervangen.

Het bestuur ging natuurlijk ook een kijkje nemen. Voorzitter Petroesjka Sterk: "We horen goede berichten, de communicatie is flink verbeterd en de bewoners voelen zich serieus genomen. De ervaringen van de bewoners in de proefwoningen zijn positief."

"Van de buurtbewoners die vandaag zijn komen kijken horen we positieve reacties en ik zie dat Woongoed ook heel serieus naar kritiek luistert. Dat is goed, want uiteindelijk moeten zij in de woning leven. Het wordt een hele klus om de wijk aan te pakken, maar als dat de gezondheid van de bewoners ten goede komt, is de tijdelijke overlast het voor de toekomst zeker waard."

Het pakket met maatregelen gaat Woongoed nu ontwikkelen voor de complete Edelstenenbuurt en op 21 mei zullen de werkzaamheden starten.