Middelburg, maak einde aan armoede onder kinderen!

28 november 2012

Middelburg, maak einde aan armoede onder kinderen!

Uit onderzoek van de SP blijkt dat 12 procent van de Middelburgse kinderen (meer dan 1200 kinderen) in armoede opgroeien. Dat kan zo niet langer!

Daarom zal de Middelburgse SP afdeling op 4 december aandacht vragen voor de kinderen die, zonder dat zij daar schuld aan hebben, moeten opgroeien in armoede. Tijdens de commissie Maatschappelijke Zaken zal door middel van een burgerinitiatief gevraagd worden aan de gemeenteraad van Middelburg om armoede onder kinderen in haar gemeente op te lossen.

Daarnaast verzamelt de lokale SP afdeling oude of versleten kinderschoenen in. Tijdens het indienen van het burgerinitiatief zullen de lege kinderschoenen gebruikt worden als symbool voor de vele kinderen die in armoede moeten opgroeien.

Voorzitter Petroesjka Sterk: 'In Middelburg voltrekt zich een stille tragedie. En het is schrijnend, want het treft de allerkleinsten van de stad, zonder dat zij er iets aan kunnen doen. Er moet wat gebeuren! Voor 12 procent van de kinderen in Middelburg is er thuis te weinig geld voor een gezonde maaltijd, schoolreisjes, nieuwe kleren of een verjaardagscadeautje voor vriendjes.'

'Kinderen die deze dagen hun schoen zetten treffen die steeds vaker leeg aan, de volgende ochtend. Ondanks de crisis zijn wij een rijk land en een rijke stad, als we eerlijker delen hoeft in de toekomst geen kinderschoen meer leeg te staan. Laat de kinderen niet de rekening krijgen van de crisis!'

PZC: SP Middelburg wil dat gemeente armoede onder kinderen bestrijdt