7 november: Debatavond Thuiszorg in Walcheren

25 oktober 2012

7 november: Debatavond Thuiszorg in Walcheren

Op 7 november 2012 organiseren Abvakabo FNV, FNV Bouw en FNV Bondgenoten een debatavond over de Thuiszorg in Walcheren.

De gemeenten in Walcheren willen veel minder geld uitgeven aan de huishoudelijke thuiszorg. Dat betekent slechtere kwaliteit van de thuiszorg voor de cliënten, minder zorg en wisselend personeel.

Voor Thuiszorgmedewerkers betekent het minder loon en onzekerheid over hun banen of zelfs ontslag. Het doel van de Thuiszorg was onder meer dat mensen langer thuis kunnen blijven wonen. Daarvoor is goede zorg en goed opgeleid personeel nodig!

• Wanneer: woensdag 7 november 2012

• Waar: Zeeuwse bibliotheek, Kousteensedijk 7 in Middelburg

• Hoe laat: 19:30 aanvang, zaal open om 19.00

De FNV bonden maken zich ernstig zorgen over de kwaliteit van de Thuiszorg in heel Nederland. Want niet alleen in Walcheren, maar overal wordt bezuinigd op dit belangrijke werk. Daarom organiseren de FNV bonden een debatavond met de cliënten, thuiszorgmedewerkers, politici en de betrokken wethouders van Walcheren. Ook zullen de voorzitters van Zorgstroom en Stg. Werkt voor Ouderen aanwezig zijn. Aan de hand van stellingen zal de discussie plaats vinden.

Flyer debatavond Thuiszorg in Walcheren