SP presenteert rapport Edelstenenbuurt

20 juni 2012

SP presenteert rapport Edelstenenbuurt

Op dinsdag 26 juni organiseert SP Middelburg een openbare avond naar aanleiding van het buurtonderzoek in de Edelstenenbuurt in de wijk Dauwendaele. De avond wordt georganiseerd in wijkcentrum Dauwendaele en begint om 19:30 uur ( zaal open 19:15 uur)

Tijdens de avond zal een rapport met bevindingen en conclusies gepresenteerd worden. Namens woningbouwcorporatie Woongoed zal Edith Vervuren een reactie geven op het rapport, ook is er volop ruimte voor vragen van bewoners.

'We zijn met dit rapport gekomen naar aanleiding van klachten van bewoners in de Edelstenenbuurt,' vertelt afdelingsvoorzitter Petroesjka Sterk. 'Toen wij in januari langs gingen bij bewoners om te weten wat er speelde in de buurt, hoorden we veel klachten over schimmel-, en tochtoverlast en achterstallig onderhoud. Op basis van die klachten hebben we een enquête gehouden en dit rapport opgesteld.'

'Veel bewoners klaagden over schimmel en vochtplekken, zelfs als ze alle ramen open laten staan. Daarnaast is er sprake van slecht onderhoud en de klachtafhandeling door Woongoed wordt ook als onvoldoende ervaren.'

Tijdens de openbare avond wil de SP in gesprek met Woongoed en de bewoners om te zorgen dat er zo snel mogelijk verbeteringen komen. 'Ons doel is niet alleen om deze problemen aan te kaarten maar ook om te zorgen dat er een oplossing komt.' aldus Petroesjka Sterk.

• Wanneer: dinsdag 26 juni 2012

• Waar: Wijkcentrum Dauwendaele, Middelburg