Sociale werkvoorziening trekt naar het Malieveld

25 maart 2012

Sociale werkvoorziening trekt naar het Malieveld

Donderdag 22 maart werd op het Malieveld in Den Haag een grote demonstratie georganiseerd door de vakbonden en de SP. Vanuit Middelburg ging een volle bus met medewerkers van de sociale werkvoorziening mee om hun eisen voor een betere CAO kracht bij te zetten én te protesteren tegen de aankomende Wet Werken naar Vermogen.

Op het Malieveld waren ruim vijftienduizend aanwezigen die samen duidelijk maakten dat de Wet Werken naar Vermogen een verkapte bezuiniging is die zo snel mogelijk van tafel moet. Ook politieke kopstukken waren aanwezig, Emile Roemer werd met veel gejuich ontvangen op het podium. Niet verwonderlijk als je bedenkt dat de SP al meer dan een jaar actie voert tegen de bezuinigingen op de sociale werkplaats.

Ook in Zeeland is veel actie gevoerd, de leden van de SP Middelburg hebben meer dan duizend handtekeningen opgehaald in de handschoenencampagne van 'Armoede Werkt Niet'. In april wordt er opnieuw in de Tweede Kamer gesproken over de voorstellen, het is dan extra belangrijk om opnieuw naar Den Haag te gaan en je stem te laten horen, totdat het hele kabinet begrijpt dat armoede niet werkt!