Freek de Jonge komt naar aftrap 4e activeitenjaar VSM

16 maart 2012

Freek de Jonge komt naar aftrap 4e activeitenjaar VSM

Stadspark MolenwaterZaterdag 24 maart start de vereniging Stadspark Molenwater haar vierde jaar van activiteiten. Dit jaar komt cabaretier Freek de Jonge speciaal naar Middelburg om het belang van een groot stadspark in het centrum te ondersteunen onder de naam 'De beuk erin!'.

De culturele sector wordt door het kabinet van Rutte ernstig bedreigd. Naast de verhoging van het BTW-tarief, wordt er namelijk nog eens 40 procent bezuinigd op het totale cultuurbudget, 200 miljoen in totaal. Veel theaterproductiehuizen zullen deze bezuiniging niet overleven.

Ook de gemeente Middelburg staat onder grote financiële druk, het college wil maar liefst 6,7 miljoen euro per jaar bezuinigen. Toch houdt hetzelfde college vast aan een prestigieus A-theater middenin het Molenwaterpark wat maar liefst 20 miljoen kost. Ongehoord in tijden van crisis en bezuinigingen.

Freek de Jonge gaf vorig jaar tijdens zijn Zeeuwse tournee nog aan dat het culturele aanbod en de programmering van een theater veel belangrijker is dan de bouw van een nieuw theater. Een oproep die wij van harte ondersteunen, want een stad is meer dan stenen!

• Wanneer: zaterdag 24 maart 2012

• Waar: Stadspark Molenwater, Middelburg