Actieposter Borssele 2, Nee

27 mei 2010

Actieposter Borssele 2, Nee

Alle Zeeuwse afdelingen hebben besloten om de handen ineen te slaan om gezamenlijk een actie op poten te zetten tegen de komst van een nieuwe kerncentrale, beginnend met een handtekeningenactie en het openen van een aparte website.

De website is inmiddels in de lucht: op http://www.borssele2nee.nl kunnen mensen een handtekening zetten tegen een nieuwe centrale. Verder hebben vrijwilligers van SP Middelburg een poster ontworpen. Download hem hier.

De bedoeling van de poster is om aan te geven dat het beeld in de media, dat de Zeeuwen zelf graag een kerncentrale willen, totaal niet klopt. In overleg met Stop Borssele, Greenpeace en Laka is besloten om deze poster in de verdere campagne als dé actieposter te gebruiken.

Het organiseren van een actie tegen kernenergie kun je niet alleen doen. Daarom is besloten om bij onze acties ook andere instanties en politieke partijen bij te betrekken, zodat we met zoveel mogelijk mensen in actie kunnen komen. Zo werken we onder andere samen met afdelingen van de Partij voor de Dieren, GroenLinks, PvdA en D66.