De Faam: Het woord aan lijsttrekker Jeannette de Vis

10 februari 2010

De Faam: Het woord aan lijsttrekker Jeannette de Vis

Wat is er zoal veranderd de afgelopen 4 jaar? Niet zoveel vrees ik. In deze krant stond 4 jaar geleden het volgende namens de SP:

"Hoe zien wij Middelburg in de toekomst?
Als stad die meetelt op basis van haar sociale voorzieningen, haar culturele evenementen en de mogelijkheden die zij de mensen biedt om zelf mee te doen en niet op basis van haar inwonertal en haar prestigeprojecten.
Als stad die zorgt voor betaalbare woonruimte voor iedereen.
Als stad die haar open plekken en haar groen koestert.
Als stad die trots is op haar monumenten, straatjes en pleinen en zorg draagt voor goed onderhoud."

Er kan en moet in onze ogen nog steeds een heleboel veranderen in Middelburg. Zo wil de SP (U weet het inmiddels wel) een volwaardig stadspark op het Molenwater, een autoluwe binnenstad, geen verdere afbreuk aan het Nationaal Landschap, meer aandacht voor de leefbaarheid in en de omgeving van Sint Laurens en Nieuw- & Sint Joosland. Uitvoering geven aan de Pleinenvisie, Middelburg als kennisstad no. 1, als cultuurstad no. 1, als winkelstad no. 1. Maar bovenal als sociale stad no. 1!

Als stad waar menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit hoog in het vaandel staan. Waar men oog heeft voor elkaar, elkaar helpt als dat een keertje nodig is. Waar een degelijk sociaal vangnet is voor hen die dat (tijdelijk) nodig hebben! Waar iedereen geïnspireerd wordt om naar vermogen zijn of haar steentje bij te dragen. Voor zo’n stad hebben we een college nodig dat oog en oor heeft voor de behoeftes en de wensen van de burgers en niet slechts haar eigen prestigieuze wensenlijstje ten uitvoer wil brengen. Dan hebben we een gemeenteraad nodig die dat college aanstuurt en controleert in plaats van er blind achteraan te hobbelen. Een gemeenteraad die kijkt of ideeën goed zijn en niet waar ze vandaan komen.

Als het een beetje in die richting op zou kunnen schuiven zouden het best eens vier mooie jaren kunnen worden. Daar wil de SP Middelburg, met uw hulp, graag aan meewerken.

SP, want een stad is meer dan stenen!