De verkiezingen komen eraan

6 januari 2010

De verkiezingen komen eraan

De voorbereidingen voor de verkiezingen zijn nog steeds in volle gang.

In de ledenvergadering van 13 januari is besloten nog een aantal punten aan ons verkiezingsprogramma, dat de titel “Want een stad is meer dan stenen” gekregen heeft, toe te voegen, met name op het gebied van jongerenbeleid.

Deze punten zijn inmiddels in het programma verwerkt, waarna het definitief vastgesteld is.

Verder zijn de stellingen voor de stemwijzer onder de loep genomen. Voor veel mensen vormt deze een belangrijk instrument om te bepalen op welke partij ze zullen stemmen.

De stellingen gingen over allerlei verschillende thema’s zoals coffeeshops, wijkagenten, Cleene Hooge, kerncentrales en daklozenopvang.

Op het moment van schrijven wordt er nog hard aan gewerkt om alle stellingen goed te motiveren. Dit is belangrijk want niet alle stellingen zijn even gemakkelijk te beantwoorden.

Leidt de instelling van een Jongerenraad bijvoorbeeld tot schijninspraak of is het de manier om jongeren te betrekken bij de politiek? En moet er een winkelcentrum in Mortiere komen om in deze wijk een bindend element te creëren (nu afwezig in de Mortiere) of leidt dit tot (te) grote problemen voor winkelcentrum Dauwendaele?

Ook wordt er achter de schermen hard gewerkt aan nieuwe acties, de SP is ten slotte ook een actiepartij. Dit blijkt echter in de praktijk niet altijd even gemakkelijk te zijn.

Acties moeten goed worden voorbereid en hier moet tijd voor worden vrijgemaakt die er niet altijd is. Toch zullen we zeker in de aanloop naar de verkiezingen nog met verschillende acties komen.