Vrijdag 19 februari Campagnedag in Dauwendaele

21 februari 2022

Vrijdag 19 februari Campagnedag in Dauwendaele

Vrijdag ging SP Middelburg in gesprek met bewoners vanuit een kraam in Winkelcentrum Dauwendaele.

In de gesprekken die we voerden met bewoners ging het veel over het niet kunnen vinden van een goede plek om te wonen. De wooncrisis speelt hier zeker! SP Middelburg zet bestaanszekerheid en betaalbaar wonen voorop. SP Middelburg vindt dat er meer sociale huurwoningen moeten komen en vindt betaalbare huur noodzakelijk. Extra punt is dat we vinden dat het onmogelijk moet worden dat goedkope woningen worden aangekocht als belegging. Met woningen verhuren grof winst maken, moeten we niet meer toestaan.

Enkele uitspraken die we ophaalden:

“Wonen in een enkele kamer omdat een groter huis te duur is.”

“Jarenlang zoeken naar een huis en nog altijd niet betaalbaar kunnen wonen.”

“Uiteindelijk dan maar een koopwoning gezocht omdat betaalbare huur niet te vinden is en de maandelijkse huur van huisjesmelkers te hoog is.”

Uit alles blijkt dat de tweedeling tussen arm en rijk steeds groter wordt. Bestaanszekerheid is niet voor niets ons thema. Wonen is een recht!

Landelijk en lokaal zetten we voorop dat de AOW moet meestijgen met de lonen (dat de plannen om dat te ontkoppelen niet door mogen gaan). Zo hoorden we meerdere keren: “boodschappen worden steeds duurder, maar mijn AOW stijgt niet.”

We gaan regelmatig de straat op en ook op deze actiedag hebben we geluisterd naar bewoners. Wij weten dat voor bewoners hun buurt belangrijk is. Het is tijd voor solidariteit. Ga dan ook vooral stemmen op 16 maart, dan zijn de gemeenteraadsverkiezingen Ons verkiezingsprogramma is gericht op lokale wijken en buurten. Meer aandacht voor het luisteren naar behoeften van bewoners. Een sociale buurt waarin leefbaarheid voorop staat. En wijk met voorzieningen en openbare ruimte met groen . Zie het lokale Verkiezingsprogramma van SP Middelburg. Het sociale alternatief! Strijd mee! Stem SP. Kijk ook op https://middelburg-2022.sp.nl