SP opnieuw in actie voor wilde bijen

17 april 2019

SP opnieuw in actie voor wilde bijen

Foto: SP

SP Middelburg steekt de handen uit de mouwen voor de bijen en nodigt bewoners uit om mee te doen. Wilde bijen zijn belangrijk voor ons voedsel. Helaas krijgen zij steeds minder leefruimte door pesticiden en verstening. Wilde bijen hebben bloemen nodig! We gaan samen tegenover wijkcentrum Middelburg Zuid, naast de apotheek een wilde bloemenweide aanleggen. We doen dat op vrijdag 19 april om 16.00 uur, iedereen is welkom om mee te doen.

SP Middelburg zet zich in voor mens en dier, door een goede woon-en leefomgeving. Jeroen van Dijen : “Op de Bijenwerkdag zijn we begonnen en hebben we al enkele perkjes met de hand gespit en ingezaaid. We hebben een bordje geplaatst en al vele positieve reactie ontvangen.”

Foto: SP

De gemeente Middelburg heeft nu een groter stuk zaaiklaar gemaakt en de SP gaat daar met bewoners aanstaande vrijdag aan de slag. Het bloemenmengel is speciaal samengesteld uit bloemen die van nature in Zeeland voorkomen. Juist de wilde bijen hebben hier veel plezier van, maar vlinders zullen blij zijn bloemen te vinden waar ze nectar kunnen verzamelen. Zo helpen we mee aan de biodiversiteit.