SP legt wilde bijentuin aan in Middelburg Zuid

15 maart 2019

SP legt wilde bijentuin aan in Middelburg Zuid

Foto: SP

Vrijdagmiddag 15 maart deelt SP Middelburg zakjes biologisch bloemenzaad uit in Middelburg Zuid met de vraag of de bewoners willen helpen bij het inzaaien van een bloemenperk voor wilde bijen. Dit bloemenperk wordt zaterdag 16 maart, tijdens de Landelijke Bijenwerkdag, aangelegd in de grasstrook tegenover het winkelcentrum in Middelburg Zuid, Johan van Reigersbergstraat.

SP-vrijwilliger Jeroen van Dijen: “Met een bloemperk van inheemse bloemensoorten willen we wilde bijen terughalen naar de stad. We vragen de bewoners van Middelburg Zuid om met ons mee te doen door zaterdag 16 maart om 16.00 uur te komen helpen bij het inzaaien van de grasstrook. De oogst is straks een mooi bloemperk voor de hele wijk en het behoud van de wilde bijen!”

De SP zet zich in voor mens en dier; voor een goede woon- en leefomgeving, behoud van voorzieningen, de mooie Zeeuwse kust én de natuur!

Wilde bijen zijn heel belangrijk voor het behoud van de natuur en daarmee voor onze voedselvoorziening. Tachtig procent van de Nederlandse plantensoorten is afhankelijk van bestuiving door wilde bijen en andere insecten. Maar wilde bijen hebben het niet gemakkelijk: de helft van alle 359 soorten is bedreigd. De grootste bedreiging is gebrek aan voedsel en nestgelegenheid.