Buurtbewoners en SP Middelburg helpen de wilde bij

18 maart 2019

Buurtbewoners en SP Middelburg helpen de wilde bij

Foto: SP

Gewapend met de spa staken buurtbewoners en SP-leden zaterdag 16 maart 2019 de handen uit de mouwen. Doel: de aanleg van een bijenweide. De wind waait fel maar het is droog. Eindelijk, want door de vele regen kon de grondbewerking niet machinaal gebeuren. Jammer, want het was de bedoeling om op de Nationale Bijenwerkdag een flink stuk grond in Middelburg Zuid in te zaaien.

Jeroen van Dijen: "We hebben een prachtig bloemenmengsel laten samenstellen met bloemzaden die van nature in Zeeland voorkomen. We hebben zaden uitgedeeld om zelf in de tuin te zaaien, maar aan de gemeente hebben we ook een stukje openbaar groen gevraagd dat ingezaaid gaat worden."

Afgelopen zaterdag was de symbolische start door 6 vakken in te zaaien maar later deze maand zal er een groter vlak beschikbaar komen. De SP zal de voortgang goed in de gaten houden en er samen met bewoners voor zorgen dat het een mooie bijenweide wordt.