SP inventariseert vocht- en schimmelproblemen Middelburg-Zuid

13 september 2018

SP inventariseert vocht- en schimmelproblemen Middelburg-Zuid

Foto: SP

De Middelburgse afdeling van de SP is een actie gestart om vocht- en schimmelproblemen in Middelburg-Zuid aan te pakken.

Organisatiesecretaris Jeroen van Dijen: "De afgelopen tijd zijn we met een groep vrijwilligers in Magistraatwijk 2 geweest om met mensen te praten over hun omgeving, hun ervaringen en hun ideeën voor verbetering. Daarbij hoorden we veel klachten over de woningen. We spraken met bewoners die elke maand de badkamer opnieuw moesten schilderen omdat de schimmel niet verdween, ramen die niet meer opengingen of laminaat dat ging bollen door het vocht."

Nu inventariseert de SP alle klachten in de wijk, samen met bewoners, om deze te bundelen in een rapport. Van Dijen: "Alle bewoners mogen met ons meedoen, graag zelfs! Alleen als we samenwerken kunnen we woningbouwcorporatie Woongoed dwingen tot actie om deze woningen aan te pakken."

In 2013 voerde de SP al succesvol actie tegen vocht- en schimmelproblemen in de Edelstenenbuurt in Dauwendaele. Dit leidde tot een grondige renovatie van circa 100 sociale huurwoningen.

Bewoners van andere wijken in Middelburg die ook klachten hebben over vocht of schimmel in hun woning kunnen hiervan melding maken via https://doemee.sp.nl/schimmelalarm