"Middelburg geeft 7 miljoen uit om misschien 5 miljoen terug te krijgen"

20 september 2018

"Middelburg geeft 7 miljoen uit om misschien 5 miljoen terug te krijgen"

De SP heeft schriftelijke vragen gesteld aan de burgemeester en wethouders over Waterpark Veerse Meer. Dit vakantiepark ging failliet terwijl Middelburg hier 5 miljoen in had gestoken. Het park wordt waarschijnlijk overgenomen door Driestar maar die eist dat de landingsbaan van Midden-Zeeland omgedraaid wordt, kosten: 7 miljoen euro.

Gemeenteraadslid Huib Ghijsen: "Dat de gemeente die 5 miljoen terug krijgt is nog maar de vraag, daarom willen we harde garanties. Maar dan nog is het raar dat een recreatieondernemer zulke eisen stelt aan een gemeente. Gaan we nu ook aan andere recreatieondernemers allerlei infrastructurele toezeggingen doen die 7 miljoen euro kosten?"

Verder eist Driestar dat zij het park mogen uitbreiden tot aan 800 huisjes, maar dat is in strijd met provinciaal beleid. Die hebben besloten dat Zeeland op slot zit, tenzij het gaat om het vervangen van bestaande huisjes.

Ghijsen:"Dit zijn exorbitante eisen van Driestar die met de gemeente Middelburg onverstandige en wellicht zelfs ontoelaatbare afspraken wil maken. Wij willen daarom dat we inzicht krijgen in de overeenkomst en hier met de gemeenteraad over beslissen."