SP boekt hoogste score in 10 jaar, drieduizend keer bedankt!

18 maart 2017

SP boekt hoogste score in 10 jaar, drieduizend keer bedankt!

Foto: SP

Bij de Tweede Kamerverkiezingen van 15 maart heeft de SP in Middelburg 3004 stemmen gekregen. Dit is het hoogste aantal stemmen in tien jaar en 275 stemmen meer dan bij de vorige verkiezingen in 2012. In procenten boekte de partij een bescheiden winst, 0,1% erbij, en haalde 9,9% van alle stemmen.

Op 4 stembureau's werd de SP de grootste partij; de Ontmoetingskerk (13,8%), Het Getij (15,5%), Rustenburg (17,0%) en de Hoeksteen (15,7%). Deze stembureau's liggen in de Stromenwijk en Dauwendaele. In Middelburg Zuid waren de meeste SP-stemmers, 452 stemmen (13,2%), maar werd de partij ingehaald door de VVD. De omvang van deze wijk zorgt ervoor dat hier 3435 stemmen werden uitgebracht, bijna drie keer zoveel als andere stembureaus.

Campagneleider Leo Ton; "We zien dat we in de wijken waar we actief zijn geweest op veel steun kunnen rekenen onder inwoners. De afgelopen campagne hebben we veel met bewoners gesproken in deze wijken, ook na de campagne blijven we dat doen."