Hebben wij een date op 15 maart?

14 februari 2017

Hebben wij een date op 15 maart?

Foto: Jeroen van Dijen / SP Middelburg

Op Valentijnsdag stond SP Middelburg in alle vroegte op het station om suikerhartjes uit te delen. Mensen die onderweg waren naar hun trein of bus kregen daarbij de vraag: "Hebben wij een date op 15 maart?" Hiermee wordt natuurlijk naar de Tweede Kamerverkiezingen verwezen die dan plaats zullen vinden.

Actieve leden van de SP hadden de afgelopen week meer dan duizend hartjes in zakjes gestoken en voorzien van een kaartje. "Het knutselen is bij ons altijd heel gezellig," vertelt Els Simons. "We praten dan wat bij, natuurlijk gaat het vaak over politiek, onder het genot van koffie of thee en wat te snoepen. Maar van de hartjes bleven we natuurlijk af!", zegt ze lachend.

De SP in Middelburg organiseerde al vaker een Valentijnsactie. "Net als onze Sinterklaas-acties, waarbij we perpenotenmix voorzien van een pittig gedicht, doen we deze actie bijna elk jaar. Toch zagen we ook dit jaar heel wat verraste en blije gezichten zo op de vroege morgen",  zegt SP-actievoerder Petroesjka Sterk. "De zakjes waren dan ook snel op."