Enthousiaste start van de campagne

7 februari 2015

Enthousiaste start van de campagne

Foto: Ronald Viergever

Op vrijdag 6 februari vond in Hof van Buren de aftrap voor de Provinciale Statenverkiezingen plaats. Campagneleider Jeroen van Dijen begon met een uitleg van hoe de campagne eruit gaat zien. De SP zal zich vooral richten op het landelijk beleid. Het landelijk beleid bepaalt immers voor een steeds groter deel het lokale beleid (bijv. thuiszorg, jeugdzorg) en het provinciale beleid (o.a. het beschikbare geld voor openbaar vervoer of natuur).

En de gekozen Provinciale Statenleden kiezen de Eerste Kamerleden, en als de coalitie samen met de gedoogpartijen straks geen meerderheid meer hebben in de Eerste Kamer, zal het voor het kabinet zeer lastig worden om nog meer asociale plannen gerealiseerd te krijgen.

Foto: SP Middelburg

Jeroen vertelde verder over het materiaal dat beschikbaar is en over het belang om op straat zichtbaar te zijn. "Of je nu een poster voor je raam hebt hangen of met het buurtteam aanbelt in wijken. Iedereen is een visitekaartje van de SP. Door in gesprek te gaan met inwoners van een wijk, je familie, je vrienden of je collega's kom je te weten wat er bij hen speelt. Dat is onze munitie. Die informatie kan de SP helpen in de gemeenteraad, in de Provinciale Staten en zelfs in de Tweede Kamer. Want je kan pas het volk vertegenwoordigen als je weet wat er bij mensen speelt!"

Als je niet bij de avond aanwezig bent geweest maar wel wil helpen, al is het maar het folderen van je eigen straat, kijk dan op onze speciale pagina.