Duizend Valentijnshartjes met een boodschap

15 februari 2015

Duizend Valentijnshartjes met een boodschap

Foto: SP Middelburg

Zowel vrijdag de dertiende als op Valentijnsdag stond de SP op diverse plaatsen in Middelburg om inwoners te verleiden om op 18 maart “te daten” met de kandidaten van de SP. Middelburgse kandidaat-Statenlid Sylvia Tuinder, die op de derde plek van de kandidatenlijst staat, was hierbij aanwezig.

“Willen we Zeeland echt socialer maken, dan hebben we daarbij zoveel mogelijk mensen nodig die net als wij daadwerkelijk willen afrekenen met het asociale beleid dat het kabinet ons opdringt”, vertelt Sylvia Tuinder.

“Omdat het Valentijnsdag is delen we vandaag hartjes uit met een boodschap. De boodschap: “hebben wij een date op 18 maart?” Een leuk gebaar en een goede manier om met de mensen in gesprek te gaan, wat we overigens het hele jaar door doen. Maar juist nu is het belangrijk dat mensen over hun invloed nadenken. Hun invloed op de politiek en dan is zo’n hartje een leuke manier om contact te leggen.”

Vele handen van SP’ers uit de afdeling knutselden maar liefst 1000 zakjes hartjes in elkaar om die vrijdagochtend vroeg op het station uit te delen en zaterdag stonden de vrijwilligers ermee bij de winkelcentra.

Foto: SP Middelburg

“Ik heb hele leuke gesprekken gehad”, aldus Tuinder. “Maar ook veel sombere mensen gesproken, mensen die het geloof in de politiek kwijt zijn en daarom niet meer willen gaan stemmen. En dat terwijl er nu heel veel op het spel staat. De Statenleden kiezen in mei de leden van de Eerste Kamer. Als de coalitiepartijen van VVD en PVDA, samen met de foppositie van SGP, CU en D66 geen meerderheid krijgt dan wordt de kans veel kleiner dat ze doorgaan met het afbreken van sociale zekerheden en bezuinigingen die de meest kwetsbare mensen treffen. Daarom is het tijd om af te rekenen met dit kabinet!”

Als het aan de SP ligt gaat het roer om. Ook in de Provincie wil Sylvia Tuinder het tij keren: “De afgelopen jaren heeft Zeeland de ene bezuiniging na de andere gekregen. De natuurnetwerken kregen een bezuiniging van 20% en heel recent is het ecologisch maaibeleid gewoon de nek omgedraaid, terwijl de SP geld had gevonden om deze bezuiniging terug te draaien! Dat moet echt anders, we moeten juist investeren in een toekomst voor iedereen met behoud van voorzieningen in de plattelandsomgeving en meer ruimte voor natuur en landschap."