SP-fractievoorzitter Emile Roemer bezoekt Zeeland

29 januari 2015

SP-fractievoorzitter Emile Roemer bezoekt Zeeland

Vrijdag 30 januari zal Emile Roemer een bezoek brengen aan Zeeland. Dit doet de SP-fractievoorzitter in de Tweede Kamer in het kader van een landelijke tour door de 12 provincies om afdelingen te ondersteunen in de komende campagne voor de Provinciale Statenverkiezingen.

's-Ochtends zal Roemer deelnemen aan een interview en debat met circa 150 leerlingen van de CSW Van de Perre in Middelburg. In de middag zal Roemer aanwezig zijn bij de openbare lancering van de Zeeuwse SP-hulpdiensten in Goes.

Hulpdiensten

Verschillende afdelingen in Zeeland hebben de afgelopen periode een interne scholing gevolgd bij de SP om een hulpdienst op zetten. Deze telefonische hulpdienst is een laagdrempelige manier voor inwoners om contact op te nemen met de SP voor vragen op allerlei gebieden. Dit kunnen vragen zijn over werk en inkomen, maar ook over zorg of mensen die overhoop liggen met instanties en er niet meer uitkomen. De getrainde vrijwilligers helpen de beller verder op weg of gaan samen aan de slag om een oplossing te zoeken. De hulpdienst heeft ook een signalerende functie, licht Roemer toe; 'Als politieke partij is het heel belangrijk dat je weet wat er speelt onder de inwoners. Dat kan alleen als je contact zoekt met mensen, dat doen we door regelmatig de buurt in te gaan, maar zo'n hulpdienst helpt daar ook bij. Als we over een bepaald onderwerp veel vragen krijgen dan weten we dat er iets niet klopt en kan de raadsfractie, de Statenfractie of de Tweede Kamerfractie aan de bel trekken en misstanden aankaarten.'

Programma:
10:30-12:30 Interview CSW van de Perre.
(Toegankelijk voor pers, niet openbaar)
Locatie: Elzenlaan 4, Middelburg

13:30- 14:00 Lancering Hulpdiensten Zeeland (Openbaar)
Locatie: Hotel Terminus, Stationsplein 1, 4461 HP Goes