SP wil definitieve Jazzroute versneld aanleggen

11 april 2014

SP wil definitieve Jazzroute versneld aanleggen

De Middelburgse gemeenteraadsfractie van de SP wil de Jazzroute versneld laten aanleggen. Daarvoor zal de partij maandag in de raadsvergadering een wijzigingsvoorstel indienen

Fractievoorzitter Jeroen van Dijen; "De gemeente heeft een plan ingediend om 60.000 euro belastinggeld te gebruiken om het wegdek van de Jazzroute aan te pakken. Dat is hard nodig, want het wegdek zit vol gaten en kuilen. Maar dit bedrag is wel weggegooid geld omdat het hier gaat om een tijdelijke bouwweg. Zodra de definitieve weg wordt aangelegd moet dan alles weer afgegraven worden door het consortium dat belast is met de bouw in de Mortiere. Zonde van het geld dus."

Het consortium geeft aan de definitieve weg nog niet aan te kunnen leggen omdat zij dit betalen uit de verkoop van de omliggende huizen die nog ontwikkeld moeten worden. "Zo krijg je een impasse, het consortium heeft het geld niet en daarom moet de gemeente nu geld uitgeven voor een tijdelijke oplossing," zegt Van Dijen. "Terwijl het heel simpel opgelost kan worden: wij stellen voor om het consortium 1 miljoen euro te lenen zodat zij direct de definitieve weg aan kunnen leggen en dat betalen ze dan terug op het moment dat zij kavels afnemen van de gemeente."

"We hebben dit plan voorgesteld aan de inwoners van de Mortiere en ruim 93% geeft aan dat zij liever onze definitieve oplossing zien dan een tijdelijk lapmiddel van belastinggeld. Ook het consortium gaf telefonisch aan dat zij constructief het gesprek aan willen gaan."