Middelburgse SP voert actie tegen bezuinigingsdrift kabinet

16 september 2013

Middelburgse SP voert actie tegen bezuinigingsdrift kabinet

De Middelburgse afdeling van de SP voert vandaag, de dag voor Prinsjesdag, actie tegen de voorgenomen bezuinigingen van de regering. In de stad delen zij flyers uit in de vorm van bankbiljetten van -1000 euro.

Flyer tegen bezuinigingen Rutte

Bestuurslid Jeroen van Dijen: "Morgen maakt het kabinet haar begroting voor volgend jaar bekend, maar dat opnieuw de lagere en middeninkomens zwaar getroffen worden is geen verrassing. Een gedeelte van de plannen zijn al uitgelekt en die voorspellen niet veel goeds: zorgtoeslag beperken, kinderbijslag afbouwen, belastingschijven bevriezen, allemaal maatregelen die juist de laagste inkomens het hardste treffen."

Basta! Steeds meer mensen zijn het eens dat deze maatregelen niet leiden tot een herstel van de economie, daarvoor zijn juist investeringen nodig en herstel van het consumentenvertrouwen. Op 21 september verzamelen daarom tientallen organisaties zich in Amsterdam om dit kabinet op te roepen om deze neerwaartse spiraal te stoppen. Kijk daarvoor op https://sp.nl/basta/