Basta!

23 september 2013

Basta!

Zaterdag 21 september was afdeling Middelburg natuurlijk aanwezig tijdens de demonstratie tegen de bezuinigingen van Rutte 2. Op het Beursplein in Amsterdamstonden meer dan 5000 mensen die in een lange optocht naar het standbeeld van "De Dokwerker" liepen. Mooier kan niet: van de vertegenwoordiging van het kapitaal naar het beeld van de arbeider die solidair is en in actie komt.
We trokken veel bekijks en goedkeuring met onze teksten, van de medewerker van de kiosk waar we nog even nietjes haalden om de tekst op de borden te bevestigen tot de trambestuurders die ons voorbij zagen gaan.
De peilingen van Maurice de Hond laten zien dat de mensen dit kabinet niet meer begrijpen. Zoals Roemer het verwoordde: "Als Zeilstra zegt over de troonrede dat die liberaal is en hij ook nog eens het sociaal akkoord wil slopen, dan weet ik niet meer wat de PvdA in dit kabinet te zoeken heeft."
Afdelingsvoorzitter Petroesjka Sterk: "Dit kabinet is met haar beleid mede verantwoordelijk voor ontslagen in de thuiszorg, onnodig veel faillissementen in het MKB, huurstijgingen en het korten op mensen die chronisch ziek of gehandicapt zijn, reden genoeg om 30 november van je te laten horen".
Dit is wat ons betreft de opmaat voor een hete herfst, 30 november staat er een grote vakbondsdemonstratie gepland, hou die datum alvast vrij. Het wordt tijd dat het kabinet naar huis wordt gestuurd.