Twee maal raak op Schouwen-Duiveland

4 september 2012

Twee maal raak op Schouwen-Duiveland

Zaterdag 1 september was SP werkgroep Schouwen-Duiveland met de nieuwe kraam op campagne. De werkgroep wil de komende week kriskras over het eiland en begon in Zierikzee.

Lokaal campagneleider Ad van den Witteboer: "Je kan natuurlijk een openbare politieke avond organiseren maar voor veel mensen is dat toch een drempel, je moet al erg geïnteresseerd in het onderwerp zijn wil je een zaaltje binnenstappen. Leuker is het om in verkiezingstijd mensen op straat te spreken en hen de gelegenheid te geven om vragen te stellen. Natuurlijk weten wij ook niet op alle mogelijke vragen een antwoord maar als wij het niet precies weten, dan vragen we het na bij de Tweede Kamerfractie. Want we gaan geen verhaaltjes uit onze duim zuigen."

In Zierikzee was het gezellig druk, veel mensen hadden met het mooie weer tijd voor een praatje. Actief lid Edith Tuinman: "En met een kopje koffie is dat natuurlijk nog aangenamer, dus daarvoor hadden we gezorgd, er kwam een echtpaar dat vroeg of we ook tomatenijs hadden maar helaas, de ijscokraam toert heel Nederland door en kan niet overal zijn, 7 september komt de kraam naar Goes."

´s Middags stond de werkgroep in Brouwershaven op het Marktplein. Tot groot plezier van het campagneteam was het touw aan de vlaggenmast zeer geschikt om de SP vlag in top te hijsen, dus die stond vrolijk te wapperen. Ook de kraam viel op en al snel werden er goede gesprekken gevoerd over de mensen achter de cijfers.

Ad: "Want dat is tenslotte waar het om draait, hoe houden we de solidariteit en de sociale voorzieningen in stand, 12 september valt er echt iets te kiezen. Gelukkig spraken we vandaag veel mensen die het met ons eens waren dat rechts de afgelopen jaren veel kapot gemaakt en verslechterd heeft en het tijd wordt voor een sociaal alternatief."