Campagne-zaterdag: SP overal aanwezig

10 september 2012

Campagne-zaterdag: SP overal aanwezig

Zaterdag 8 september was de SP op maar liefst 3 plaatsen aanwezig. Vanaf 9 uur 's ochtends konden voorbijgangers terecht bij de kraam op de Markt in Middelburg voor een gesprek of een vraag.

Lokaal campagneleider Jeroen van Dijen: 'Veel mensen twijfelen nog tussen twee partijen, dat zie je ook goed aan de peilingen die elke dag weer anders zijn. Deze verkiezingen gaan dan ook echt ergens over, wil je het op 12 september socialer of liberaler?'

'Veel mensen hebben de afgelopen jaren moeten inleveren onder het liberale bewind van Rutte en merken de gevolgen van de crisis direct in de portemonnee. Toch werden de bankiers en de bonusboys door Rutte niet aangepakt, wij willen de lasten eerlijk verdelen en dat betekent dat we een bijdrage vragen aan de mensen die het toch al goed getroffen hebben.'

Dat veel mensen achter de standpunten van de SP staan, bleek uit de enorme toeloop bij de kraam. Al aan het begin van de middag waren alle exemplaren van het verkiezingsprogramma op en de verkiezingsfolders waren niet aan te slepen.

Ook in Schouwen-Duiveland had de SP-werkgroep een succesvolle campagnedag. Om half tien 's ochtends werd in Burgh de campagnekraam opgezet en gewapend met folders en frisbees ging het campagneteam aan de slag. "Het was een geslaagde ochtend met veel positieve reacties" aldus Sven van der Linde. De weergoden waren de werkgroep gunstig gezind en er was behoorlijk wat aanloop rondom de lokale supermarkt.

's Middags werd er koers gezet richting het nabij gelegen Renesse, waar het campagneteam Festival Aan Zee bezocht. Op het festivalterrein was een gezellige sfeer en waren de reacties overwegend positief.

Ad van den Witteboer, campagneleider van Schouwen-Duiveland, is tevreden: "Wat wil je nog meer, campagne voeren met prachtig weer en live-muziek!" Na een middag van enthousiaste reacties, maar ook pittige discussies, werd de werkgroep tijdens het opruimen van de campagnekraam nog verrast door het bezoek van twee nieuwe leden uit Zonnemaire. "Erg leuk dat ze meteen aangaven ook graag actief te willen worden." zegt Ad verheugd. "Want ook buiten de campagnetijd is de SP volop actief!"