Buurten in Nieuw-Middelburg

30 augustus 2012

Buurten in Nieuw-Middelburg

In een aantal wijken gaat het SP-buurtteam deze verkiezingstijd huis aan huis langs om met mensen te praten over de verkiezingen. In Nieuw-Middelburg spraken we met veel bewoners die nog niet weten of en op wie ze gaan stemmen.

Zeker nu er een anti-Europa beeld van de SP ontstaan is, is het belangrijk om uit te leggen dat we graag samenwerken maar Europa niet dicteert hoe we ons sociale voorzieningenstelsel inrichten. Dat de EU erg beïnvloedt wordt door de lobby van het groot-kapitaal die alleen maar denkt aan winst voor de aandeelhouders in plaats van werk voor de mensen is helder uit te leggen dankzij de speciale folder "10 vragen aan Emile Roemer".

Afdelingsvoorzitter Petroesjka Sterk: "Die folder is fantastisch, in korte zinnen wordt de visie van de SP uitgelegd, maar belangrijker nog is onze zichtbaarheid, het feit dat we aanspreekbaar zijn en luisteren naar bewoners. Het komt niet vaak voor maar we spraken met iemand die twijfelde tussen de SP en VVD, hij verdiende vel geld maar vond het sociale erg belangrijk. Met deze folder en een goed gesprek hebben we hem kunnen overtuigen dat de SP goede plannen heeft voor de toekomst."