Bijeenkomst campagne-aftrap op Schouwen-Duiveland

30 augustus 2012

Bijeenkomst campagne-aftrap op Schouwen-Duiveland

De werkgroep Schouwen-Duiveland krijgt veel hulp bij de campagne. Maar liefst 20 leden hebben aangeboden om te helpen bij het verspreiden van de verkiezingsfolder. Om hen voor hun inzet van de komende weken alvast te inspireren was er vrijdag 24 augustus een feestelijke campagnestart.

Aan de hand van voorbeelden en anekdotes werd verteld hoe de SP afdeling Middelburg (waar Schouwen-Duiveland nu nog onder valt), de afgelopen jaren verkiezingscampagnes heeft gevoerd. Van posters plakken en ludieke acties tot flyers folderen, alles kwam aan bod.

De informele avond begon met kennismaking, want nog niet iedereen was al betrokken bij de werkgroep. Afdelingsvoorzitter Petroesjka Sterk: "Nanda Keijmel, de vrouw van één van onze actieve leden, kwam met een geweldige verrassing: zij had SP cupcakejes gebakken! Die vormden een goed begin voor een gesprek met de leden die we nog niet kenden om hen te vragen waarom ze (soms al heel lang) lid zijn van de SP."

"Het doel van de avond was iedereen goed geïnformeerd en gemotiveerd naar huis laten gaan. Daarom is een helder verhaal met ervaringen uit de praktijk belangrijk, foto´s van onze acties vormden weer aanleiding voor vragen van onze leden. Het is mooi dat er over en weer tips werden uitgewisseld."

Met trots presenteerden Sven van der Linde en Ad van den Wittenboer deze avond de gloednieuwe kraam. Ad: "Hiermee kunnen we nog beter zichtbaar op straat staan. Het formaat is goed en ons foldermateriaal kunnen we zo in één oogopslag laten zien. We kunnen iedereen die haast heeft een folder meegeven, maar er is ook tijd voor een uitgebreider gesprek, want de crisis waar we ons nu in bevinden begint meer en meer mensen te raken. Wij merken dat mensen met zorgen rondlopen en gaan graag dieper in op de vragen van voorbijgangers en de oplossing van de SP."

Dat de avond een succes was, wordt bevestigd door Petroesjka: "Dezelfde avond nog kreeg ik mails van verschillende leden die melden dat ze blij waren te ontdekken er zoveel leuke en gemotiveerde SP-leden op Schouwen-Duiveland wonen!"