Nieuwjaarsbijeenkomst

9 januari 2012

Nieuwjaarsbijeenkomst

Vrijdag 6 januari hield de SP afdeling Middelburg een nieuwjaarsbijeenkomst voor haar leden. Een goede gelegenheid om terug te kijken op de activiteiten van het afgelopen jaar en heel informeel een blik te werpen op de toekomst. Deze laatste ziet er in de peilingen prima uit.

We zijn reëel genoeg om te weten dat peilingen niet gelijk staan aan verkiezingsuitslagen maar de SP blijkt de harten van de mensen te raken door heldere analyses (die altijd pas tig jaren na dato erkend worden door andere politieke partijen), haalbare alternatieven te bieden en actie te voeren als dat nodig is.

Onze afdeling staat met jong en oud, in weer en wind en soms voor dag en dauw klaar. De mooiste actie was wel om mensen solidair met elkaar te laten voelen in strijd tegen de armoede door de bezuinigingen op de Sociale Werkplaatsen. Heel veel mensen hebben daarvoor hun handtekening gezet.
Het hoogtepunt van deze campagne was de manifestatie "Armoede werkt niet", waar de kerngroep en heel veel werknemers van Leté aanwezig waren.

Voor de toekomst richten we ons op de OV voor MBO actie, daarnaast houden we de lokale situatie in Middelburg en de bezuinigingen op gehandicapten en gezinnen in armoede scherp in de gaten. Om onze expertise en slagkracht te vergroten zetten we voor het aankomende jaar extra in op ledenwerving en scholing van oude en nieuwe leden. We zien de toekomst hierdoor met vertrouwen tegemoet.