ROC Mortiere tekent voor OV-jaarkaart

10 november 2011

ROC Mortiere tekent voor OV-jaarkaart

ROOD, jong in de SP voerde vandaag opnieuw actie met de MBO-studenten voor een Zeeuwse OV-jaarkaart. Dat deden ze bij de ROC vestiging op het ZEP in Middelburg. In ongeveer 2 uur tijd werden meer dan 150 handtekeningen opgehaald onder de studenten die vrijwel allemaal enthousiast reageerden.

'Waarom krijgen 18-jarige studenten wel een OV en wij niet?' reageerde een 16-jarige student. 'We leggen allebei dezelfde afstand af en studenten van 18 jaar of ouder kunnen dan ook nog kiezen tussen de auto of de bus. Wij niet !'

ROOD voert in Zeeland al geruime tijd actie voor een OV-jaarkaart voor MBO studenten. ROOD-lid Jeroen van Dijen: 'Wij willen dat alle studenten gelijk behandeld worden. Het is toch belachelijk dat studenten op het MBO niet meteen gratis mogen reizen terwijl HBO- en universitaire studenten dat wel mogen. Vooral als je dan ook nog eens bedenkt dat van alle provincies de Zeeuwse studenten gemiddeld het verste wonen van hun school.’

In navolging van de provincie Limburg wil ROOD dat ook Zeeland een OV-jaarkaart geeft aan minderjarige studenten, daarvoor doen zij een beroep op de Provinciale Staten. Met de 150 opgehaalde handtekeningen komt de totaalscore op ruim 1600 steunbetuigingen.