SP steunt Loop voor het landschap

18 oktober 2011

SP steunt Loop voor het landschap

Maandag 17 oktober organiseerde Stichting Landschapsbeheer Zeeland een “Loop voor het Landschap” om aandacht te vragen voor het wegvallen van een zeer groot deel van hun subsidie.

De stichting zet zich in om Zeeuwse landschapselementen van grote waarde te behouden en te onderhouden. Boeren worden geholpen met het onderhoud van hoogstamboomgaarden, knotwilgen worden geknot en het typische Zeeuwse Heggenlandschap wordt onderhouden.

De Stichting Landschapsbeheer Zeeland doet dat dankzij de inzet van vele vrijwilligers, het merendeel van de subsidie die zij ontvangen gaat dan ook naar het trainen van deze vrijwilligers en materiaalkosten.

Volgens SP Middelburg is het werk van SLZ van groot belang om parels in het Zeeuwse landschap te behouden. Reden genoeg voor bestuurslid Petroesjka Sterk om mee te lopen en voor Statenlid Jeroen van Dijen om de zaak scherp te volgen in de Staten. Gedeputeerde Heijning sprak namelijk wel mooie woorden over de stichting maar we willen hem graag aan zijn woord houden.