Leden trekken ten strijde tegen afbraak

31 januari 2011

Leden trekken ten strijde tegen afbraak

Op 29 januari had de SP Middelburg haar afdelingsvergadering, dit keer in Hof van Buren. Het bestuur legde uitgebreid verantwoording af over de activiteiten, regelzaken en acties die het afgelopen half jaar zijn georganiseerd.

Natuurlijk werd ook stilgestaan bij de plannen voor het komende halfjaar, aan de vooravond van de verkiezingscampagne voor de Provinciale Staten. Plakteams werden samengesteld, het foldermateriaal werd besproken en er was een voorproefje op de Zeeuwse campagnesite.

De agenda stond bomvol, na het benoemen van de kiescommissie, kascommissie, en jaarverslagcommissie werd het financieël verslag nagekeken. De penningmeester werd décharge verleend en het nieuwe bestuur werd verkozen, nadat alle bestuurskandidaten hun doelen voor het komend jaar hadden gepresenteerd.

Tot besluit was Kees Slager (journalist, schrijver en eerste kamer lid voor de SP) uitgenodigd om te spreken over het belang van deze verkiezingen. De gekozen Statenleden bepalen namelijk wie er in de Eerste Kamer zitting gaan nemen.

Als links hier niet een grote overwinning haalt dan gaat Mark Rutte en zijn gedoogkabinet na maart hun bezuinigingen nog harder doorvoeren. En we hebben allemaal al kunnen proeven wie de crisis gaat betalen terwijl de meest verdienende inwoners van Nederland hun vingers aflikken.

Daarom vragen we van iedereen extra inzet, meld je aan en help ons bij de campagne, zodat 2 maart met recht een pro-test wordt.