Stadscamping lijkt gered, maar voor hoe lang?

26 september 2010

Stadscamping lijkt gered, maar voor hoe lang?

De SP maakt zich ernstig zorgen over het voortbestaan van de Middelburgse Stadscamping. Deze camping komt binnenkort in handen van AVV Beheer, een Middelburgse projectontwikkelaar.

Het is op z'n minst vreemd dat zo'n grote projectontwikkelaar het werkterrein gaat verleggen van kantoorpanden en woningbouwprojecten naar tenten en caravans.

Daarnaast wil het college enkele stukken grond kopen van AVV Beheer voor de aanleg van de Oostperkweg. In ruil hiervoor verleent de gemeente dan medewerking voor de bouw van woningen op een halve hectare tussen de Veerseweg en Krooneveldweg. Over het aantal woningen en het uiterlijk daarvan is echter nog niets bekend.

Ondertussen vraagt het college om zelf te mogen beslissen over bouwprojecten binnen bebouwd gebied en bestemmingsplannen te wijzigen. Dit wordt dan niet meer voorgelegd aan de gemeenteraad maar enkel als mededeling worden besproken.

De gevolgen van deze raadsvoorstellen baren de SP ernstige zorgen.

Wanneer de Stadscamping niet voldoende winst maakt, is het goed mogelijk dat AVV Beheer alsnog besluit om een woningbouwproject te starten op dit terrein. Misschien worden zelfs het Amaliapark en de Voorborch–sportvelden volgepland.

Ook de huizen die AVV Beheer wil (laten) bouwen tussen de Veerseweg en Krooneveldweg zullen, net als andere woningbouwprojecten, niet voorkomen op de agenda van de gemeenteraadsvergaderingen. De raadsleden hebben dan het nakijken en kunnen enkel hopen op een mededeling van het college wanneer de eerste huizen te verwachten zijn

De SP hoopt van harte dat de raadsleden hun volksvertegenwoordigende rol serieus nemen en in het belang van onze stad die bevoegdheid niet uit handen geven.