Politiek cafe “Een autoluwe binnenstad”

23 september 2009

Politiek cafe “Een autoluwe binnenstad”

De Middelburgse SP houdt woensdag 7 oktober wederom een Politiek Café.
Gastsprekers zullen aan de hand van stellingen met elkaar en het publiek van gedachten wisselen over het thema “Een autoluwe Middelburgse binnenstad”.

Voor deze editie zijn uitgenodigd:
- Frank Streng (Wethouder Verkeer)
- Dick Anbeek (Vereniging Ondernemers Middelburg)
- Dolf Evenberg (Landelijke Fietsersbond)

Plaats van handeling is Espressobar Ko d'oooooooor, Lange Noordstraat 43, Middelburg, aanvang 19.30 u. Iedereen is van harte welkom en de toegang is gratis.

Door de aanleg van de N57 aan de oostkant van Middelburg is een belangrijke stap genomen in het terugdringen van het gemotoriseerd verkeer binnen de Middelburgse veste. Parkeergelegenheid aan de randen van de stad en een goede transferiumverbinding kunnen zorgen voor een verbetering van de Middelburgse luchtkwaliteit, minder file en een sterke toename van de verkeersveiligheid.

Helaas ligt het overgrote deel van deze parkeergelegenheid in het westelijke deel van de binnenstad. De SP vreest daarom voor een ongewenste verkeersstroom van oost naar west, dwars door de historische binnenstad. Ook de transferiumverbinding naar Mortiere is geschrapt.

De SP ziet kansen voor een schone en veilige toekomst als de aanleg van de N57 en goede parkeergelegenheid aan de randen van de stad gecombineerd worden met het autoluw maken van de binnenstad en het in stand houden of mogelijk uitbreiden van transferia. Maar hoe realistisch is dit? Welke voor - en nadelen zitten hieraan? Deze en andere vragen zullen deze avond aan de orde komen.