'Zwaar weer op komst'

14 februari 2009

'Zwaar weer op komst'

Zoals jullie natuurlijk wel weten is er wereldwijd een recessie aan de gang. Ook Nederland wordt getroffen door deze problemen. Als het in Den Haag stormt, regent het natuurlijk bij de gemeentes in Nederland. Ook Middelburg ontkomt dan niet aan allerlei problemen, die zich uiteindelijk vertalen in geldproblemen.

Eind van deze maand ontvangen wij van het college een overzicht van de te verwachten financiële tegenvallers. Zoals het er nu uitziet zullen de partijen gevraagd  worden wat en waar er in hun ogen gedaan moet gaan worden om Middelburg in ieder geval financieel gezond te houden.

Men is er langzaam maar zeker wel van doordrongen, dat prestigeprojecten nu niet bepaald een heel hoge prioriteit zullen krijgen.

Voor ons als SP fractie heeft behoud van de werkgelegenheid een grote prioriteit. Wij hebben dan ook bij het indienen van punten voor de komende begroting 2010 gepleit om alles in het werk te stellen, daar waar het voor Middelburg mogelijk is, om projecten met veel werkgelegenheid in ieder geval uit te voeren en te kijken of we toekomstige, soortgelijke projecten waar al geld voor gereserveerd is naar voren kunnen halen.

Natuurlijk zullen we er voor pleiten en alles wat in ons vermogen ligt doen, om de schade niet te laten afwentelen op diegenen die het NIET kunnen dragen. U kunt er van op aan dat we de komende maanden al deze zaken zeer goed zullen volgen en daar waar nodig, onze stem luid zullen laten klinken.

Menno Visser, fractievoorzitter