Blog Leo Ton

16 maart 2017

Kom in beweging!

Al jaar en dag gaan SP’ers het gesprek aan met bewoners, dat is niets nieuws. Nieuw is wel de manier waarop. Waar we vroeger vooral vertelden waar de SP voor staat en waar de volksvertegenwoordigers zich op richten, vragen we er nu veel specifieker naar welke onderwerpen onze inwoners van belang vinden. Waar men zich aan ergert, wat er beter kan, waarmee gestopt moet worden of juist mee gestart.

11 april 2016

Angst en wantrouwen

De sfeer in Nederland verhardt als het gaat om de opvang van vluchtelingen. De bereidheid om mensen die vluchten voor oorlog en geweld op te vangen, neemt af.

De aanhang van de PVV, die pleit voor veel hardere maatregelen, groeit. Een grote groep mensen lijken zich te laten leiden door angst en wantrouwen. De vraag is of de angst en het wantrouwen terecht zijn. En zo ja, wat je ertegen kunt doen.

17 juni 2015

Migratie en opvang

Het verschil in visie tussen de PvdA en de VVD heeft tot een vreemd en volgens kenners onwerkbaar Bed-bad-en-brood-compromis geleid. Uitgeprocedeerde asielzoekers kunnen nog opvang krijgen, maar op slechts een beperkt aantal plekken in het land en voor beperkte tijd.

23 oktober 2014

Hoe bestrijd je IS..

Het geweld van IS is te gruwelijk voor woorden. De IS handelt, met zijn executies en onderwerping van burgers aan een ondemocratische en religieusfundamentalistische staat, absoluut tegen alles waar de SP voor staat. Wij maken ons hier ook als SP Middelburg grote zorgen over.

19 september 2013

Uitverkoop

‘De snelste manier om kwijt te raken wat we hebben, is door er krampachtig aan vast te houden.’ Dit zei premier Rutte tijdens een toespraak in Amsterdam. Maar er is toch wel een nog snellere manier te bedenken?

10 oktober 2007

Groene Stroom

Enige tijd geleden werd ik gebeld door een energiemaatschappij. Of ik naar hun bedrijf over wilde stappen. Ik antwoordde dat ik voor een leverancier van groene stroom had gekozen. Zoals elke telefonische verkoper had ook deze dame al een pasklaar antwoord klaar. ‘Kent u zwarte stroom?’, vroeg ze.