2952 handtekeningen op Walcheren tegen bezuinigingen op de zorg

12 juni 2015

2952 handtekeningen op Walcheren tegen bezuinigingen op de zorg

Foto: SP Middelburg

Op 1 mei hebben de vakbonden FNV en CNV een volkspetitie tegen de bezuinigingen in de zorg gelanceerd. In veel gemeenten zijn vrijwilligers de straat opgegaan om handtekeningen te verzamelen, ook in Middelburg, Veere en Vlissingen. De SP ondersteunt deze vakbondsactie en hielp mee met het verzamelen van handtekeningen.

"Deze actie was een gigantisch succes," zegt Jeroen van Dijen, actiecoördinator van SP Middelburg. "De afgelopen zes weken stonden we echt overal, bij winkelcentra, op de markt en bij zorginstellingen maar ook op het Jazzfestival en Middelburg Volkoren. Veel vrijwilligers hebben handtekeningen verzameld op het werk of zijn met een lijst in de straat deur-aan-deur gegaan. Dankzij die geweldige inzet hebben we in totaal 2952 handtekeningen verzameld."

Foto: SP Middelburg

Vrijdag 19 juni worden alle handtekeningen aangeboden aan staatssecretaris Van Rijn en de fractievoorzitters van politieke partijen. Dit vindt plaats op de Hofplaats in Den Haag. Het programma begint om 12.30 uur en duurt tot 15.00 uur.

De vakbonden zorgen voor gratis busvervoer vanaf het NS-station in Goes, deze bus vertrekt om 09:35 uur. Aanmelden kan via deze pagina: http://www.fnvvoorzorg.nl/forms/kom-19-juni/