Openbare avond thuiszorg met Lilian Marijnissen

14 oktober 2014

Openbare avond thuiszorg met Lilian Marijnissen

Lokaal FNV Walcheren, SP Vlissingen en SP Middelburg organiseren dinsdag 28 oktober 2014 een themabijeenkomst over de Thuiszorg.

Deze bijeenkomst is bedoeld voor iedereen die als cliënt, familielid of medewerker te maken krijgt met de bezuinigingen in de thuiszorg.

“Per 1 januari 2015 worden gemeenten verantwoordelijk voor de zorg zonder dat zij daar voldoende geld voor krijgen. Dit leidt tot onverantwoordelijke bezuinigingen”, licht SP-raadslid Petroesjka Sterk toe. “Ook op Walcheren dreigen veel thuiszorgmedewerkers hun baan te verliezen en zullen steeds minder mensen straks nog de zo noodzakelijke thuiszorg krijgen, omdat ze het simpelweg niet kunnen betalen."

"Daar komt bij dat veel zorgvragers pas in november een brief van de gemeente krijgen en daarna worden nagebeld. Zij leven dus in volstrekte onzekerheid. De schijnconstructie die Zorgstroom en WerktVoorOuderen (WVO) hebben opgetuigd maakt de situatie er al niet veel beter op. Ontslagen thuiszorgmedewerkers kunnen hier als alphahulp aan de slag, zonder zekerheden als doorbetaling van loon bij ziekte of een fatsoenlijke CAO. Een onaanvaardbare situatie, zo menen de vakbond en de SP”.

Lilian Marijnissen (Abvakabo FNV), komt hiervoor speciaal naar Middelburg. Samen met thuiszorgmedewerker Gerda Groesser, cliënt Puck Kögeler en gemeenteraadslid Lian Colijn zal zij spreken over de actuele stand van zaken.

Na de pauze is er voor het publiek uitgebreid gelegenheid om vragen te stellen, mee te denken en deel te nemen aan de discussie.

Iedereen is van harte welkom, leden en niet-leden. De entree is gratis.

• Dinsdag 28 oktober 2014
  • Inloop 19.30 uur, aanvang: 19.45 uur
  • Locatie: Aula van de Zeeuwse Bibliotheek, Kousteensedijk 7, 4331 JE Middelburg